قیمت کانال کولر

احتمالاً برای اغلب افراد مهم‌ترین پارامتر هر قسمت از کارهای ساختمانی و صنعتی پارامتر قیمت است، قیمت در بسیاری از موارد نقش تعیین‌کننده دارد و می‌تواند موجب تغییراتی در پیاده‌سازی امور گردد.

کانال‌کشی کولر در محیط­های مسکونی یا کانال‌کشی هوا در محیط­های تجاری و صنعتی یکی از بخش‌های مهم تهویه مطبوع بوده و رعایت نکات مختلف می‌تواند در هزینه‌های تمام‌شده ساخت و اجرا و همچنین هزینه‌های جاری آینده تأثیرگذار باشد.

اما قیمت کانال کولر و در حقیقت قیمت کانال‌کشی کولر به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا صرف هزینه­ های بیشتر برای داشتن کانال کولری بهتر می‌تواند در درازمدت از هزینه ­های جاری آن مکان بکاهد و هدر رفت انرژی را کاهش دهد؟

ممکن است سؤالات دیگری در مورد قیمت کانال کولر نیز در ذهن شما نقش بسته باشد.

در این مقاله سعی کرده­ایم تا ابتدا پارامترهای مؤثر بر قیمت کانال کولر را بررسی کنیم و در ادامه نحوه محاسبه قیمت کانال کولر و انواع قیمت­ها را موردبررسی قرار می­دهیم.

اطلاع درزمینه پارامترهای قیمت کانال کولر به شما کمک می‌کند تا بهترین مجموعه را برای اجرای کانال‌کشی کولر انتخاب نمایید و به نکات ریز اجرای آن نظارت کنید.

سرفصل‌های بررسی­ شده در این مقاله عبارت­اند از :

  • عوامل مؤثر بر قیمت کانال کولر
  • نحوه محاسبه قیمت کانال کولر

عوامل مؤثر بر قیمت کانال کولر

عوامل متنوعی بر قیمت کانال کولر تأثیرگذار است، اولین مورد نوع ورق مورداستفاده در این کار است، معمولاً از ورق گالوانیزه و ورق آلومینیومی در ساخت کانال کولر استفاده می‌شود که عموماً کیفیت ورق آلومینیوم بهتر بوده اما طبیعتاً دارای قیمت بالاتری است به همین دلیل اغلب از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود.

دومین عاملی که بر قیمت کانال کولر مؤثر است ضخامت ورقی است که در کانال کولر استفاده می‌شود. از ورق‌های گالوانیزه با ضخامت 0.5 تا 0.7 در کانال‌کشی استفاده می‌شود و طبیعتاً با افزایش ضخامت قیمت کانال کولر افزایش پیدا می‌کند.

سومین عامل مؤثر بر قیمت، کارخانه سازنده ورق­ها و نوع آلیاژ به‌کاررفته و کیفیت آن‌هاست. کارخانه‌های مختلفی در ایران ورق گالوانیزه تولید می‌کنند که با جستجوی ساده می‌توان از قیمت و میزان کیفیت آن‌ها اطلاعاتی به دست آورد.

کانال سازی اصلان خانی از ورق های شرکت امیر کبیر کاشان استفاده می کند که یکی از بهترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه در ایران است.

تمامی این ورق ها دارای تاریخ و لیبل رسمی شرکت هستند که علاوه بر استفاده در تولیدات گروه اصلان خانی به صورت جداگانه بفروش می رسند.

قیمت کانال کشی کولر

یکی از عوامل مؤثر در قیمت نوع ساخت کانال کولر است. به عنوان مثال کانال های گرد یا اسپیرال بخاطر اینکه با تکنولوژی روز ساخته می شوند ، علاوه بر استحکام ، دارای جریان هوا و مقرون بصرفه تر هستند.

نوع اتصالات مورداستفاده در کانال‌کشی کولر مستقیماً در قیمت نهایی تأثیرگذار است. اتصالات بند کشویی دارای قیمت پایین‌تر و اتصالات فلنج آهنی دارای قیمت بیشتری هستند.

نوع عایق­بندی نیز در تعیین قیمت کانال کولر مؤثر بوده و می‌تواند هزینه اولیه کانال‌کشی کولر را افزایش دهد.

به‌طورکلی هرچقدر کیفیت و هزینه کار در مرحله اجرا بیشتر باشد و کیفیت کانال کولر بالاتر، طبیعتاً هزینه‌های جاری در بلندمدت و هدر رفت انرژی کمتر است؛ همچنین کانال کولر کمتر دچار خرابی می‌شود.

عوامل متعددی بر قیمت کانال کولر تأثیرگذار است که ازجمله­ی آن­ها می­توان به نوع ورق، ضخامت ورق، نوع آلیاژ به‌کاررفته در ورق، نوع ساخت ورق و نوع اتصالات مورداستفاده، اشاره کرد.

عوامل انسانی نیز در برآورد قیمت کانال کولر مؤثر است، هرچقدر مجموعه و نصاب کانال کولر باتجربه‌تر باشد و کیفیت کار بالاتری ارائه دهد طبیعتاً دستمزد بیشتری می‌گیرد.

به این پارامتر باید توجه ویژه‌ای شود زیرا اگر بهترین وسایل هم برای کار انتخاب شوند اما مجموعه عمل‌کننده نتواند به‌خوبی آن را اجرا کند، مشکلات و دردسرهای زیادی در ادامه مسیر به وجود می‌آید.

عامل نهایی مؤثر بر قیمت کانال کولر متراژ کار و میزان سختی آن است. هرچقدر متراژ کار بیشتر باشد طبیعتاً تخفیف اجرایی کار بیشتر است و هر چه سختی کار بیشتر باشد قیمت افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر شرایط بر قیمت کانال

نحوه محاسبه قیمت کانال کولر

محاسبه قیمت کانال کولر معمولاً بر اساس مترمربع است، یعنی محیط یا همان دهانه کانال در طول کانال ضرب شده و نهایتاً عدد به‌دست‌آمده در قیمت ضرب می‌شود.

اغلب ورق گالوانیزه با ضخامت 0.5 و اتصالات بند کشویی کمترین قیمت را دارند و ورق گالوانیزه با ضخامت 0.7 و اتصالات فلنج آهنی بیشترین قیمت را دارند.

علاوه بر این­ها در متراژهای پایین امکان افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی موجود است. در نظر داشته باشید که قیمت ارائه‌شده قیمت پایه بوده و با توجه به نوع عایق‌بندی و سختی کار قیمت هر متر کانال کولر افزایش پیدا می‌کند.

عوامل متعددی در قیمت کانال کولر مؤثر است که اغلب به جنس ورق، ضخامت آن، نوع عایق­بندی و نوع اتصالات مربوط است.

اما مهم‌ترین پارامتر اجرای صحیح، اصولی و استاندارد کار است که ممکن است قیمت کانال کولر را افزایش دهد. بهتر است با اندکی هزینه اولیه بیشتر کیفیت کار خود را تضمین کنید تا در ادامه دچار خرابی‌ها و مشکلات گوناگون نشوید.

کانال‌سازی اصلان خانی یکی از مجموعه‌های قوی در حوزه کانال کولر بوده که همواره پروژه‌های بزرگی را در کشور پیاده کرده و می‌تواند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد.

برای اطلاع دقیق تر از قیمت کانال کشی کولر می توانید نام و شماره تماس خود را در صفحه اصلی وارد کنید تا کارشناسان ما برای بازدید رایگان ، ارائه مشاوره و محاسبه قیمت با شما تماس بگیرند.

‫4.9/5 (16 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *