کانال کشی کولر

کانال کشی کولر بخش مهمی از تأسیسات یک خانه است که می‌تواند در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های آن بسیار تأثیرگذار باشد.

هرچقدر هم دستگاه مرکزی یا همان کولر آبی قوی باشد نمی‌توان بدون کانال‌کشی مناسب نهایت کارایی را داشت.

در حقیقت کانال‌کشی دقیق و اصولی می‌تواند بهترین بستر را برای کارایی بالای کولر آبی فراهم سازد و کمک کند تا مکانی که در آن مشغول زندگی یا فعالیت هستید هوایی مطبوع و یکدست داشته باشد.

اگر کانال کشی کولر به‌صورت صحیح انجام نشود می‌تواند بعد از مدتی به دستگاه مرکزی فشار وارد کند و از کارایی آن بکاهد. در حقیقت کانال‌کشی نامناسب سبب استهلاک بالای وسیله سرمایشی می‌شود.

در کانال کشی کولر باید به موارد متعددی ازجمله جنس ورق و عایق‌کاری دقت کافی داشت همچنین باید در نظر داشت که یک‌ بار هزینه درست و اصولی کردن بهتر از چند بار هزینه در زمان‌های مختلف است.

در این مقاله سعی داریم تا مختصری درباره اصول کانال کشی کولر و نکاتی که در حین انجام این کار باید به آن توجه داشت اشاره ­کرده و همچنین توضیحانی در مورد نکات ریز و اصولی این کار بیان کنیم.

در ادامه به معرفی یکی از مراکز معتبر و باتجربه کانال کشی کولر در کرج و تهران می‌پردازیم و مزایای این مجموعه را نسبت به مجموعه‌های دیگر بیان می‌کنیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آن پرداخته شده است عبارت است از:

  • اصول کانال کشی کولر
  • کانال کشی کولر در تهران و کرج
کانال کشی کولر

اصول کانال کشی کولر

همه افراد می‌دانند که کانال کشی کولر به دلیل انتقال جریان هوا انجام می‌شود و جزء این موضوع وظیفه‌ی دیگری را انجام نمی‌دهد، اما انجام همین وظیفه دارای نکات ریزی است که عدم توجه به هرکدام می‌تواند هزینه اضافی و دردسرهای متفاوتی را به همراه داشته باشد.

اولین اصل در کانال کشی کولر ایجاد انشعابات درست در کانال‌ها است، یعنی در مکان‌های صحیح از زانویی استفاده شود.

این موضوع مستقیماً با طراحی ساختمان در ارتباط است و باید کانال کشی کولر دقیقاً طبق طراحی هر ساختمان ایجاد و پیاده‌سازی شود.

متأسفانه در برخی از موارد به دلیل شباهت برخی از ساختمان‌ها، از یک طراحی برای کانال کشی کولر استفاده می‌شود که این امر ممکن است سبب مشکلاتی در آینده شود.

اگر کانال کشی کولر بر اساس اصول استاندارد انجام نشود بازدهی بهینه در زمان استفاده میسر نمی‌شود.

اصول کانال کشی کولر
اصول کانالکشی کولر

لازم به ذکر است که توجه به متراژ خانه و همچنین سرعت و فشار باد دستگاه مرکزی کولر آبی بسیار مهم بوده و مستقیماً در طراحی و کانال کشی کولر تأثیرگذار است.

یکی از بخش‌های مهم در کانال کشی کولر عایق‌کاری آن است، وجود عایق سبب می‌شود تا سرما هدر نرود و مشتری یا کارفرما در زمان استفاده هزینه برق اضافی پرداخت نکند.

از طرفی عایق‌کاری سبب افزایش طول عمر کانال‌ها شده و تا حدودی از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند.

ممکن است در زمان انجام کانال­کشی هزینه زیادتری برای عایق کشی صحیح پرداخت کنید اما مطمئن باشید که این هزینه در زمان استفاده جبران خواهد شد و درمجموع به شما سود می‌رساند.

دقت در عایق‌کاری مخصوصاً در نقطه اتصال کانال‌ها و نقطه اتصال دریچه یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کافی شود.

یکی از بخش‌های مهم در کانال کشی کولر عایق‌کاری آن است، عایق‌کاری سبب افزایش طول عمر کانال‌ها شده و تا حدودی از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند.

سومین اصل در کانال کشی کولر توجه به ضخامت و اندازه ورق گالوانیزه است، در برخی از موارد افراد و مجموعه‌های فعال در این زمینه به دلیل ایجاد بازار رقابتی درزمینه قیمت، شروع به استفاده از ورق‌های بی‌کیفیت و نازک می‌کنند.

این کار سبب می‌شود تا هزینه تمام‌شده برای آن‌ها پایین‌تر شود و از طرفی قیمت کمتر به مشتری دهند، اما استفاده از این ورق‌ها سبب بروز مشکلات مختلف در آینده خواهد شد.

اولین مشکل که از همان ابتدای کار وجود دارد اما مشتری متوجه آن نمی‌شود هزینه اضافی است که بابت هدر رفت انرژی متحمل می‌شود.

ورق‌های نازک نمی‌توانند هوای سرد در مسیر کانال کولر را در همان دما به‌خوبی نگه‌دارند و همین امر علاوه بر هزینه جاری از طول عمر دستگاه مرکزی نیز می‌کاهد.

کانال کشی کولر در تهران و کرج

مجموعه‌های متفاوتی در حال فعالیت درزمینه طراحی و اجرای کانال کشی کولر در تهران و کرج هستند اما بهتر است برای سپردن این کار تحقیق و جست‌وجوی بیشتری انجام داد.

طبیعتاً مجموعه‌هایی که دارای سابقه و نمونه کارهای صنعتی و بزرگ هستند بیشتر قابل‌اعتمادند و می‌توان این کار را به آن‌ها سپرد.

مجموعه کانال‌سازی اصلان خانی علاوه بر داشتن سابقه کار زیاد و نمونه کارهای بزرگ همانند ورزشگاه بزرگ انقلاب تهران این امکان را برای مشتریان فراهم آورده تا از طریق فرم درخواست بازدید مشتریان نام و شماره تلفن خود را در سایت ثبت کنند تا از پروژه آن‌ها به‌صورت رایگان بازدید شود و درباره انجام پروژه با مشتری مذاکره شود.

این مجموعه علاوه بر تهران، پروژه‌های کانال کشی کولر در کرج را پشتیبانی می‌کند.

برای درخواست بازدید رایگان از پروژه خود می‌توانید فرم درخواست بازدید رایگان را در صفحه اصلی سایت پرکنید.

دقت در انجام صحیح کانال کشی کولر و رعایت اصول فنی اولین موردی است که باید به آن توجه شود.

این دقت و صحت کار را می‌توان با بررسی سابقه و نمونه‌های کار به دست آورد. مجموعه‌های متفاوتی پروژه‌های کانال کشی کولر در تهران را انجام می‌دهند اما دقت و کیفیت باید اولویت اول باشد و قیمت در اولویت بعدی.

مجموعه اصلان خانی یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه کانال کشی کولر در کرج و تهران بوده که به افراد خدمت بازدید رایگان از پروژه را ارائه می‌دهد.

‫4.9/5 (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *